در این مطلب کتاب مفیدی با عنوان لباس روحانیت را خدمت شما دوستان تقدیم میکنیم. این کتاب که نوشته استاد عالم زاده نوری است، به بررسی لباس روحانیت، چراها و بایدهای این لباس و مسائل مرتبط به زیبایی و به صورت خلاصه پرداخته است.

شما میتوانید این کتاب را از لینک زیر دانلود بفرمایید.

مقدمه:

دانش آموختگان علوم دینى پس از چند سال تحصیل در حوزه و یک دوره آشنایى با فقه اسلامى، غالباً در پوششى ویژه و متفاوت از سایر مردم به لباس روحانیت در مى‏آیند. این لباس به رغم پیشینة طولانى، هنوز در معرض پرسش‏هاى فراوانى قرار دارد.
کاوش براى یافتن پاسخ این نگرانى‏ها، براى طلاب نوعى تأمل در سبک و سیرة زندگى است و قطعاً از تلاش براى رازگشایى از عبارات دشوار برخى از متون کم بهاتر نیست. به علاوه، تراکم این نگرانى‏ها در جان انسان، به مرور ایمان و اعتقاد قلبى او را به راهى که مى‏رود و کارى که مى‏کند مى‏فرساید و ارمغانى جز تزلزل شخصیت و آشفتگى خاطر ندارد. این بررسى‏ها براى فرد فرد طلاب ضرورت شخصى و براى جامعة اسلامى در شرایط امروز ضرورت اجتماعى دارد. روحانیت شیعه که امروز از داخل و خارج در معرض هجوم انواع شبهات و انتقادات قرار گرفته‏است باید در فاصلة زمانى کوتاهى فلسفة پیدایش، سرّ حضور، رسالت نهایى، کیفیت عمل و منطق خود را براى عموم تبیین کند و تودة انبوه نگرانى‏ها را با بحث نظرى یا اقدام عملى حل و رفع نماید.
این مختصر بدون آنکه ادعاى پاسخ به همة سئوالات مربوط به لباس روحانیت را داشته باشد باب گفت‏وگو در این موضوع را در قدم نخست گشوده‏است و از همة اندیشوران و طلاب گرامى استدعا دارد با ارائة نظرات تکمیلى یا اصلاحى خود بر غناى محتواى بحث بیفزایند. مقالة نماد در این نوشتار بحث مستقلى پیرامون نشانه‏هاست و به عنوان مقدمه‏اى بر مبحث لباس روحانیت به شمار مى‏رود. امید آنکه این ناچیز در سایة توجه ویژة امام دوازدهم(عج) مقبول درگاه ایزدى قرار گیرد.

دریافت